Jednodenní útok na vaši postavu!

15. března 2008 v 14:52 |  Tipy,triky

Jednodenní útok na vaši postavu!

24hodinová zdrženlivost v jídle vám neubere na náladě a šaty vám díky tomu padnou jako ulité.
Trochu jste to v poslední době přehnala s jídlem a koktejlky, které jste si chtěla vzít na ples, teď praskají ve švech? Máme pro vás rychlý způsob, jak zabránit katastrofě.
Podobné překvapení zažil asi každý - nebezpečně krátce před důležitou akcí zjistíte, že váš módní plán nabourala zrádná dvě kila navíc, kterých jste si ani nevšimla.
V takových chvílích může být záchranným kruhem jednodenní dieta. Dlouhodobé chyby ve stravování za jediný den už nezachráníte, ale jako první pomoc v krizi jsou jednodenní diety účinné.
Z pěti variant si můžete vybrat tu svou, nebo si dejte tři různé jednodenní diety za sebou jako miniaturní kúru. 24hodinová zdrženlivost v jídle vám neubere na náladě a šaty vám díky tomu padnou jako ulité.

* Syrovátkový den

Výhody: Syrovátka je skutečný hit pro postavu. Podporuje látkovou výměnu a trávení, udržuje dlouho pocit sytosti a přitom má jen 105 kJ na 100 ml.
Jak na to: Během dne vypijte 2 litry syrovátky, kombinujte s 200 ml pomerančového džusu. Ráno si k tomu přidejte 2 plátky knäcke­brotu, 50 g lehkého tvarohu a 3 lžičky marmelády. Večer krajíc celozrnného chleba s 2 lžičkamí rajčatového protlaku a 20 g odtučněného sýra.

Extra tip:

Kdo má chuť na něco teplého, může si dát nesolený zeleninový vývar.

* Bramborový den

Výhody: Brambory jsou bez tuku (pokud si nedáte smažené hranolky), obsahují mnoho draslíku a se svými 300 kJ vás zasytí.
Jak na to: Ráno si d jte celozrnnou housku s lžičkou másla a plátkem lososa nebo lehkého sýra. K obědu 2 velké pečené brambory se 150 g odtučněného tvarohu, večer 200 g brambor s 350 g dušené zeleniny.

Extra tip:

Vařte brambory ve slupce, protože právě pod ní je nejvíc vitaminu C, který podporuje hubnutí.

* Zelný den

Výhody: Kvašené zelí nastartuje trávení a zasytí. Obsahuje jen 70 kJ na 100 g, takže ho můžete sníst, kolik chcete - a přesto budete hubnout!
Jak na to: Posnídejte krajíc chleba se 100 g odtučněného tvarohu se lžičkou marmelády a jablkem. K obědu a k večeři si dopřejte 300 g kysaného zelí, které dochutíte kořením podle vlastní chuti, 200 g čerstvého ananasu nebo 2 nastrouhané mrkve.

Extra tip:

Pokud si dáte zelí i mezi jídly, posílí to zeštíhlovací účinky diety a zároveň vás to osvěží.

* Vitaminový den

Výhody: V ovoci a zelenině je mnoho balastních látek, které žaludek zasytí a jemně povzbudí trávení. Jablka a jiné ovoce navíc obsahují mnoho enzymů a vitaminů a téměř žádné tuky.
Jak na to: Posnídejte 1 přírodní jogurt smíchaný s 300 g čerstvého ovoce. K obědu si dejte polévku z 300 g rozmixované mrkve, půl lžičky oleje a 300 ml zeleninového vývaru.
Večer míchaný salát se lžičkou oleje. Na zakousnutí jsou vhodné kousky syrové zeleniny a ovoce. Ale pozor na banány a hrozny - obsahují příliš cukru, proto je jezte jen po troškách.

Extra tip:

Olivy a avokádo úplně vynechte. Tato zelenina obsahuje příliš mnoho tuků.

* Rýžový den

Výhody: Malá zrnka rýže jsou lehce stravitelná, navíc rýže natural obsahuje mnoho vitaminů a balastních látek. A díky draslíku pomáhá z těla odstraňovat přebytečnou vodu.
Jak na to: Poduste 200 g rýže natural (rýže se vaří 20 minut - vařte ji, dokud se voda nevypaří) a tuto porci si rozdělte na celý den. Ke každé porci přidejte neslazenou jablečnou kaši s listovým salátem nebo 300 g dušené zele­niny smíchané s 1 lžičkou oleje.

Extra tip:

Rýži duste bez soli, protože jinak by spíš vázala vodu v těle. Raději ji dochuťte skořicí nebo bylinkami.

Co pomůže:

>> Při redukci váhy a sníženém energetickém příjmu bychom neměli zapomínat na dostatečný přísun tekutin! Proto při jednodenní dietě hodně pijte! Maximálně tak podpoříte látkovou výměnu, zaženete případný hlad a zůstanete čilá.
>> Při jídle a pití si také dopřejte dostatek času, udělá to dobře vašemu žaludku.
>> Snídani si načasujte kolem deváté hodiny (pokud vstáváte brzy ráno, počkejte minimálně půl hodinky po probuzení). Po obědě se nepouštějte do náročných fyzických aktivit - tělo by mělo mít klid na trávení. Poslední jídlo si dejte v sedm hodin, pokud jdete spát pozdě v noci, dodržte limit do devíti hodin.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 KariniaRogerland KariniaRogerland | 17. července 2012 v 20:35 | Reagovat

Ahoj,mám dobrý typ.Každé sousto si berte po mini !! dávkách.Rýže po pár zrníčkách a každé sousto 30 žvýkat!!! zní to blbě-ale jde o psychyku a cítíte se více najedeni :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama