Jak nastartovat tělo po ránu!

20. března 2008 v 18:11
Mnohem lépe uděláte, zajdete-li do lahůdek a koupíte si obložený celozrnný sendvič s dušenou šunkou.
Když už rohlík se sýrem, tak celozrnný. Použijte rostlinný tuk a doplňte ledovým salátem, či ředkvičkami.
Ráno vstanete, hodíte do sebe jen rychlé kafe a letíte do práce? Pak jste na nejlepší cestě zničit si zdraví. Vynechávání snídaně navíc přispívá i k ukládání tuků. Zvláště lidé, kteří bojují s nadváhou, by se tedy měli zaměřit na ranní 'občerstvení'. Pravidelné dávky jídla a nápojů (počínaje snídaní) totiž donutí organismus hospodařit s energií, a ten nebude mít potřebu ji ukládat na horší časy. Snídaně by měla tvořit 20-25 % denního příjmu energie, je tedy možné dopřávat si snídani bohatší. To ale neznamená, že když hned po ránu spořádáte na posezení pekáč buchet, prospějete tím svojí linii! Není snídaně jako snídaně, a proto jsme pro vás připravili chytré rady, jak rozlišit, co vašemu tělu udělá nejlépe. Možná budete překvapeni. Taková pomerančová bomba na lačný žaludek je stejně nešetrná jako mastná buchta nebo pečínka. A nezapomeňte! Svou zdravou ranní vzpruhu si vychutnejte v klidu.

Pohádka o koblížkovi...

Voňavý pocukrovaný koblížek s marmeládou je jistě lákavá vidina snídaně, avšak až příliž bohatá na tuk a jednoduché cukry. I přes kalorickou vydatnost nás zasytí jen na krátkou dobu, má nízký obsah vlákniny a zcela chybí bílkovina. Tu můžete 'dohnat' hrnkem mléka, od věci není ani černý čaj, který pomáhá štěpit cukry.

Sýrové hody

Je vaší klasickou snídaní rohlík s máslem a se sýrem, případně se salámem? Je čas na změnu! Bílé pečivo poskytuje pouze 'prázdné kalorie', máslo a salám jsou zase zdrojem cholesterolu. Tavené sýry obsahují mnoho nezdravých tavících solí, proto je lépe vybírat sýry čerstvé, jako je žervé, nebo tvrdé. K tomu přidejte zelený, či ovocný čaj, nebo ředěný 100% džus.

Hamburgery a spol.

Ráno zamíříte do kuchyně, ale ouha - lednice je prázdná. Cestou do práce pak podlehnete zastávce s rychlým občerstvením. Jídla tohoto typu jsou ale obvykle bohatá na tuky a jednoduché cukry, přitom dodají minimum zdravých živin, množství energie je daleko vyšší, než doporučovaný podíl. Sladké limonády nejsou plnohodnotnou součástí pitného režimu.

Vitaminová bomba

Říkáte si, že s mísou citrusových plodů napěchovaných vitaminy nemůžete šlápnout vedle? Omyl. Tato snídaně je sice bohatá na vlákninu a cukry, ale zcela postrádá ostatní živiny. Pouze povzbudí trávicí ústrojí k produkci trávicích šťáv, a pokud by byla takováto snídaně pravidelná, může přivodit i trávicí potíže - zvláště pomeranče dráždí žaludek.

Anglická snídaně

Pokud jste odjakživa milovníci vydatných snídaní, i tady je co vylepšovat. Chuťově výrazná snídaně nabitá tuky, jako je na oleji osmahnutá slanina s volským okem, neprospívá zdraví ani trochu. Energetická bomba v hodnotě skoro poloviny denní doporučené energie, se skládá hlavně z tuků a cholesterolu, připálený tuk ještě ke všemu zásobuje tělo rakovinotvornými látkami. Káva navíc nedodá potřebné tekutiny, naopak odvodňuje.

Zrníčka a lupínky

Zdálo by se, že snídani složené z jogurtu a müsli nelze nic vytknout. Je ale třeba připomenout, že některé slazené druhy müsli obsahují větší množství jednoduchých cukrů a smetanový jogurt zase tuku a cholesterolu. Proto si přečtěte složení výrobku. Pro bobtnání vlákniny je nutný zvýšený příjem tekutin, jinak si můžete přivodit zácpu. Takže pijte hodně vody!
Otevři oči!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama